• English

חלום המסעדה המשגשגת הוא אחד החלומות המאתגרים להגשמה, אך למרות הסטטיסטיקות שעלולות להרתיע גם את השפים או אנשי העסקים השאפתניים ביותר, ישנן יוזמות רבות מדי שנה בתחום ההסעדה.

מעבר לתפריט מנצח, מיקום רלוונטי וניהול מדויק, שגשוג המסעדה שלך תלויה באלמנט אחד ועיקרי – אלמנט האווירה.
התחושה הכללית של אורחי המסעדה, החוויה המלאה, התלויה ביחס של העובדים שלך, באיכות וצורת ההגשה של המנות, ובעיקר בעיצוב.

עיצוב מסעדות דורש בין היתר הבנה רחבה של האינטראקציות השונות והתפקוד השוטף של המסעדה, וכמובן שעליו להדהד את האמירה בצורה שעוטפת את הסועדים, ויוצרת את האווירה הרצויה.

מבחוץ פנימה – רושם ראשוני

כשחושבים על מסעדה, לרוב נזכרים בחלל הפנימי, אך האמת היא שהעיצוב הנכון מתחיל כבר מבחוץ, ואופייה של המסעדה ברמת העיצוב נקבע כבר בתחושה הראשונית שמקבלים האורחים או העוברים ושבים מול פתחה של המסעדה.

העיצוב חייב להתייחס גם לסביבה החיצונית, למרחב בו המסעדה ממוקמת, ולהתכתב עם אותה הסביבה בצורה שתבליט את אופייה הייחודי. לדוגמא, מסעדה יוקרתית בלב איזור תעשייה זה לא בהכרח דבר והיפוכו, ועם עיצוב חכם של המרחב ניתן דווקא למנף את הכוח שבקוטביות בין שני האלמנטים, ולייצר תחושה ייחודית כבר מדלת הכניסה.

פנים המסעדה – עיצוב מהגדול לקטן

חלל המסעדה מורכב מעשרות אלמנטים שונים, וקצרה היריעה מלהתייחס לכל פרט ופרט. ובכל זאת, מספר מרכיבים עיקריים נדרשים לנו בכדי לוודא כי השהייה במסעדה נעימה ונוחה, מזמינה ומקבלת.

התאורה היא אלמנט חיוני לעיצוב האווירה, אך דבר שנשכח במסעדות רבות הוא שמעבר לחוש הראייה, חוש השמיעה מושך תשומת לב רבה מהסועדים, שהרי אכילה בצוותא ושיחה ערה הם שני חלקים מאותו השלם.

מעצבים רבים שוכחים לקחת בחשבון את האקוסטיקה במקום, ומסעדות רבות, שנדמה כי הושקעו בהם שעות רבות והון לא קטן ברמת העיצוב, פשוט לא נעימות לשהות, וזאת בעקבות הרחש הבלתי פוסק והמוגבר שבחלל המסעדה, רחש שלא מאפשר שיח נוח, ומתאים יותר לעיצוב בארים הומי אדם או עיצוב מועדונים.

כשיורדים ברזולוציה לרמת התפקוד השוטף, יש לזכור כי במידה והעיצוב לא תומך בזרימה השוטפת של פעילות המסעדה, מדובר בעיצוב לקוי. תנועת המלצרים, נוחות הגישה לשירותים ולכלל השולחנות, והמרחב הנכון בין שולחן לשולחן לצורך יצירת האינטימיות המרחבית לכל סועד או קבוצת סועדים הם חלק בלתי נפרד בעיצוב, הן לצורך אווירה, והן לצורך תפקוד שוטף איכותי.

העיצוב נוגע גם ברזולוציות הקטנות יותר, מעיצוב השולחן וצורת ההגשה, דרך עיצוב התפריט ובחירת כלי האוכל, וכאשר מביאים את עיצוב המסעדה שלכם לכדי קונספט שלם המכיל את כל הרכיבים הללו, אתם בכיוון הנכון למסעדה מעוצבת בצורה אידיאלית.

[button link="https://s-artishock.co.il/%d7%a6%d7%95%d7%a8-%d7%a7%d7%a9%d7%a8/" target="_blank" hover_caption="צור איתנו קשר" type="outline" rounded="yes" extra_class_name=""]צור איתנו קשר[/button]
כלי נגישות

Powered by - Wemake