• English

חנויות נוחות מציעות לקהל הרחב מגוון רב של מוצרים לא יקרים, מצרכים אותם אנו צורכים על בסיס יומי. המודל העסקי מחייב להגיע לכדי מיצוי פוטנציאל הקניה של כל לקוח הנכנס לחנות, שכן ההצלחה מתבססת על רכישות קטנות רבות, ולא על מעטות וגדולות.

מסיבה זו עיצוב חנויות נוחות דורש מהמעצב לייצר בעיני רוחו ועל גבי דפי השרטוט תמונה ברורה של תהליכי רכישה תוך התחשבות בנטיות הצרכנים הפוטנציאליים, תוך התחשבות בקהל היעד, מיקום החנות ואופי המוצרים הספציפי.

אלמנטים משמעותיים בעיצוב החנות

הגודל של חנויות הנוחות הוא אלמנט שיכול להיות חיסרון או יתרון, תלוי כיצד ניגשים אליו. רוב חנויות הנוחות קטנות יחסית,
ועם מגוון מוצרים רחב במיוחד, עיצוב לא טוב עלול ליצור תחושה של מחנק וצפיפות, וחוסר נוחות המעודד עזיבה מהירה של המקום ועלול להוביל לירידה בכמות הרכישות.

יש לוודא כי לא נוצרים "שטחים מתים" בחנות, ובאם נבחרת פינה בה לא מוצעים מוצרים, יש לוודא כי היא נותנת מענה על צורך אחר של הלקוח, כולל יצירת אווירה. חלוקת משאבי המרחב צריכה להיות חכמה במיוחד, ויש לייצר עיצוב תצוגה אפקטיבי שהופך את הרכישה לא רק לנוחה, אלא גם לכזו המעודדת את הלקוח לבחור במוצרים רבים יותר, ורווחיים יותר.

חווית הלקוח

כמות חנויות הנוחות בארץ הולכת וגדלה מדי שנה, כך שלא רק התחרות מתעצמת, אלא גם כמות נתונים סטטיסטיים המדגימים איזה עיצוב עובד יותר ואיזה עובד פחות. עיצוב נקי, מואר היטב, עם מלאי רחב אך ללא עומס מייצר רווחיות גבוהה יחסית.

מעבר לכך, שלטים מודרניים בכמות מדויקת המתאימה לאופי המקום, ובמיקום נוח לצפייה וקריאה תורמים לתנועת הלקוחות פנימה. בנוסף, מיקום המוצרים עם שילוט פנים קריא ומעוצב תורם לתנועה הפנימית של הלקוח ומשפיע רבות על הבחירה שלו במוצרים, וכל זאת כל עוד החנות נשמרת נקייה ומטופחת בקפידה, ללא יוצא מן הכלל.

החנות צריכה לשדר מסר ברור ללקוח, שצריך להרגיש שהוא בידיים טובות. האינטראקציה בחנויות הנוחות היא לרוב מהירה למדי, וכשהלקוח חש שהוא במקום איכותי, הוא יטה לבחור בחנות שלכם על פני חנות אחרת הנמצאת בקרבת מקום.

[button link="https://s-artishock.co.il/%d7%a6%d7%95%d7%a8-%d7%a7%d7%a9%d7%a8/" target="_blank" hover_caption="צור איתנו קשר" type="outline" rounded="yes" extra_class_name=""]צור איתנו קשר[/button]
כלי נגישות

Powered by - Wemake